perjantaina, helmikuuta 01, 2013

Blogistanian Globalia


Teille monille kanssabloggaajille Blogistanian Globalia on viime vuodelta tuttu kilpailu, jota emännöi Kirjavan kammarin Karoliina ja säännöt löytyvät täältä. Itse olen mukana ensimmäistä kertaa ja kihisen nyt jännityksestä, miten kolme viime vuoden parasta ulkomaista kaunokirjallisuuden teosta tulee pärjäämään. Valinta on toisaalta helppo, toisaalta vaikea. Sydämen ääntä kuunnellen nimeän ne kirjat, jotka ovat henkilökohtaisesti tulleet kaikista läheisimmiksi.

1. Hélène Grémillon, Uskottuni 3p.

2. Herman Koch, Illallinen 2p.

3. Paul Torday, Ventovieras 1p.




15 kommenttia:

  1. No tietysti Illallinen!

    Minullekin Uskottuni oli vaikuttava teos, mutta kun luin niin monta 'kuumaa kirjaa' viime vuonna. Syksyn kirjasato oli ikimuistoisen vahva.

    VastaaPoista
  2. Niinpä, kirjasyksy oli aikamoinen! Kevät tuntuu starttaavan puolestaan aika rauhallisesti, nyt ehtii lukea alta pois vanhaa must-read -listaa :)

    Uskottuni oli minulle selkeästi sielunkirja, Illallinen taas toisella tapaa ikimuistoinen.

    VastaaPoista
  3. Täytyy kyllä lukea tuo Uskottuni! Ventovieras oli melkein listallani, Illallinen tietty ekana. :)

    VastaaPoista
  4. Hymy huulilla bongailen Illallista eri nblogeista, tulee ihan nälkä! :D

    Uskottuni on ihastuttava, suosittelen lämmöllä, Tuulia!

    VastaaPoista
  5. Jännä lista, Illallista harkitsin, mutta se ei kuitenkaan jäänyt silleen elämään.

    VastaaPoista
  6. Mari A, olen näemmä tässä(kin) asiassa oman polun kulkija :) Uskottuni jäi minulla elämään vahvan ja omaperäisen juonen takia.

    VastaaPoista
  7. No apua, miten ihmeessä en ole tuota Ventovierasta vielä lukenut. Ja sinun kauttasi siihen näköjään tutustunutkin :D Olen kyllä nostanut sen hyllystä lattialle sängyn viereen (siellä on kasa, josta yleensä valitsen seuraavan luettavan kirjan) eli jospa seuraavaksi. :))

    VastaaPoista
  8. Elegia, Ventovieras on loistava romaani ja mulle hyvin henkilökohtainenkin... Kerron vaikka joskus mailissa. Lue ihmeessä!

    VastaaPoista
  9. Illallinen ei ole kiinnostanut aiemmin ollenkaan, mutta pitäisiköhän sittenkin lukea?

    VastaaPoista
  10. En minäkään olisi Illallisesta kiinnostunut nimen/kannen perusteella, onneksi sain hyvät suositukset kirjalle. Tottakai luet tämän :-)

    VastaaPoista
  11. Ai niin, Illallinen on sitten vissiin myös pakko lukea. :D Itse olen vieroksunut sitä nimen ja kansikuvan takia, mutta ehkä voisin taas päästä järjettömistä ennakkoluuloistani ;))

    VastaaPoista
  12. Uskottuni oli niin hieno, ihana!

    VastaaPoista
  13. Susa, no niin oli! Minun on pakko metsästää se omaan kirjahyllyynkin, teos kestää varmasti useamman lukukerran ♥

    VastaaPoista
  14. Luin Uskottuni syksyllä, mutten ole vielä ehtinyt edes kirjoittaa siitä. Pidin kyllä kirjasta kovasti, enkä yhtään ihmettele että se pääsi Globalia-ehdokkaaksesi. Illallinen taas ei ollut yhtään minun kirjani (siitäkin lisää kun vain ehdin postata siitä jossain kohtaa). Ventovieras odottelee minulla lukuvuoroaan, siltä odotan paljon.

    VastaaPoista
  15. Oi, odotan mitä olet Uskotusta pitänyt!♥ Mulle kirjasta tuli sielukirja, rakastuin siihen monestakin syystä. Yksi syy oli tietysti äitiaihe... Niin, minäkin ihmettelen miksi kirja loisti BG:ssä poissaolollaan!

    Ventovieras on niin loistava, nauti!

    VastaaPoista

♥ Kiitos kommentistasi! ♥